Påskbuffé 13 april

Månadsmötet med SPF Sydöland hölls i Medborgarhuset i Grönhögen, och eftersom det sammanföll med påskveckan tyckte man det kunde vara lämpligt med en påskbuffé.

Det var lokala medlemmar från Ventlinge, Grönhögen och Albrunna som gemensamt färdigställde ett dignande bord bestående av en mängd läckerheter. Eftersom det hade meddelats att det skulle bli dans för första gången på länge, hade ungefär åttio medlemmar hörsammat kallelsen. Janne Carlsson skulle stå för musiken till dansen.

Kvällen inleddes dock med att Emilia Gustafsson, längs fram vid scenen, från kommunens Unga kommunutvecklare berättade om en satsning på möten över generationsgränserna med avstamp i ungdomars intresse för A-traktorer. Föreningens ordförande Gunilla Karlsson, stående till vänster i bild, höll ett kort medlemsmöte, och mellan middagen och kaffet underhöll de lokala medlemmarna Bitte och Anders gästerna med några låtar på durspel, och ett par historier som förhoppningsvis uppfattades som roliga. Efter kaffet vidtog den efterlängtade dansstunden, som varade någon timme, eller så. På det hela taget en lyckad påskbuffé.