Upptaktsmöte måndagen den 19 aug

• Sång och spelmannen Kennet Holmström Vara

HÖSTUPPTAKT HOS SPF SENIORERNA I VÄRNAMO
Måndagen den 19 augusti:
Ordförande Birgitta Lewerth hälsade välkommen därefter presenterade studieansvariga Gunilla Eriksson och Stina Collbo höstens studiecirklar och skriftligt program delades ut. Därefter presenterade reseansvarige Anja Slättengran höstens resor och först på tur står en skörderesa den 25/9 som går till Halland med första stopp på Wapnö gård programmet delades även ut till de närvarande medlemmarna, kommer också att finnas på hemsidan.
Jurist Ann-Sofie Anderzén pratade om familjejuridik på ett informativt sätt, många intressanta frågor ställdes och svar gavs.
Landgång serverades till lunch och några medlemmar hade gjort dessa och ett stort tack till dom.
Efter lunchen blev det sång och musik framförd av Kenneth Holmström från Vara han hade ett musikaliskt förflutet med 35 år i det populära dansbandet Drifters , programmet han nu framförde hade rubriken "Min musik" och gick verkligen i nostalgins tecken.
Mötet avslutades med lotteridragningar
Text och bilder Leif Hultman