Månadsträff maj säsongsavslutning

• Kaffepaus
  • Andreas Ljung

SÄSONGAVSLUTNING HOS SPF SENIORERNA
SPF seniorerna i Värnamo hade på måndagen säsongavslutning och ca 110 medlemmar hälsades välkomna, träffen inleddes med att Anna Tillberg och Annika Gof Anderberg informerade om höstens seniormässa i Gummifabriken och den planeras till 17/10 temat blir ”Kostens betydelse för hälsan” vår förening kommer att medverka.
Tisdagen 23/5  med avresa 13.00 från Willys parkering och målet kommer att bli Moens kulturgård där information lämnas om dess verksamhet genom seklerna, föreningen kommer att bjuda på korvgrillning.
Därefter äntrade Andreas Ljung scenen och berättade om på ett humoristiskt sätt olika episoder om den revyverksamhet  som hans far Mats Ljung startade och Andreas fört vidare, hans framträdande lockade fram många skratt.
Våra onsdagsutflykter startar onsdagen 28/6 med avresa från församlingshemmets parkering 14.00
Höstupptakten blir måndagen 21 augusti då kommer meteorolog Joel Melin att berätta om ”Mitt liv som meteorolog på SVT”.
Eftersom vår förening vunnit 5 000:- på våra friskvårdskort dom distriktet lottat ut kommer föreningen att bjuda på smörgårdstårta och det krävs därför anmälan om du tänker komma på träffen.
Dagsresa på Göta kanal har SPF i Bor/Rydaholm bjudit in oss att följa med på 19/7, anmälan krävs.
Träffen avslutas med lotteridragningar
Text och bild Leif Hultman