Månadsträff november

• Entréavgift betalas här
  • Mötesdeltagare

MÅNADSTRÄFF HOS SPF SENIORERNA VÄRNAMO
Ordförande Hildegard Ek hälsade ca 85 medlemmar välkomna till dagens träff och våra gäster Olle och Birgitta Pettersson som berättade om vår internationellt kända operasångerska Kristina Nilsson (1843-1921), hon föddes på gården Snugge tillhörande Huseby under knappa förhållanden. Började som barn framträda på marknader och dylikt, men hade bestämt sig för att bli operasångerska och studerade vid olika operaskolor.
Snugge är öppet för allmänheten  maj till september.
Det finns en staty på Kristina i Ljungby och årligen delas Kristina Nilsson stipendie ut och en av stipendiaterna har varit Birgit Nilsson.
Information lämnades också om föreningens julbord 12/12. 13.00 (obs tidpunkten) sista anmälningsdag 5/12 till Anna-Lisa Johansson eller via vår hemsida.
Reseansvarig Birgitta Eltéus informerade om en resa till Kosta tisdagen 28/3 senaste anmälningsdag är 20/2 nästa år, anmälan är bindande och kostnaden är 395:- per person.
Träffen avslutas med sedvanligt kaffe och lotteridragningar.

Text o bild Leif Hultman