Månadsträff sept.

• Annika Gof och Rose-Marie Claesson
  • Olle Gustavsson och Dag Mennborg

MÅNADSTRÄFF HOS SPF SENIORERNA

SPF seniorerna i Värnamo hade på måndagen månadsträff och ordförande Hildegard Ek kunde hälsa ca 100 medlemmar, varav flera nya, välkomna.
Föreningen hade bjudit in Ulrika Gustafson, Rose-Marie Claesson och Annika Gof för att berätta om projektet Enheten förebyggande arbete syftet är att vi ska klara oss längre hemma därför har  mötesplatser startat på Torpagården Bredaryd, Lindgården Rydaholm, Forsgården Forsheda och Expo Värnamo, viktigt är att förebygga psykisk och somatisk ohälsa, kost, träning, fallolyckor och social samvaro.
Trygghetsboenden planeras av Finnvedsbostäder på Sjösala i Bor och Skogsstigen i Forsheda.
Nivika och Hemfosa planerar också trygghetsboenden.
För det musikaliska inslaget svarade Olle Gustavsson.

Seniormässa blir det torsdagen 20 okt i Gummifabriken med ett 40-tal utställare, föreläsningar och som avslutning blir det klockan 15.00 framträdande av Femtinge teatern, gratis biljetter kan bokas på Gummifabrikens kontaktcenter.
Torsdagen 17 nov blir det musikalisk afton på hotell Best Western, biljetter för detta kan redan nu bokas.
Studiecirklar börjar komma igång, annonseras på hemsidan. Information lämnas av Brita Berglund och Stina Collbo.
Mötet avslutades med lotteridragningar.
Text och bild Leif Hultman