Årsmöte 2022

• Inga Paananen ,Hildegard Ek , Anja Slättengren
  • Göran Persson , Jerry Petersson och Sara Toren

ÅRSMÖTE HOS SPF SENIORERNA

SPF seniorerna i Värnamo hade i måndags kombinerat årsmöte och månadsträff, ordförande Hildegard Ek kunde hälsa ett 100-tal medlemmar välkomna och mötet inleddes med parentation över 15 medlemmar som avlidit under 2021.
Till att leda årsmötesförhandlingarna valdes Torsten Håkansson som ordförande och Leif Hultman sekreterare.
Till styrelse valdes Hildegard Ek  ordförande, Anette Johansson kassör, Dag Mennborg sekreterare, ledamöter blev Anna-Lisa Johansson, Ann-Marie Johansson, Birgitta Eltéus, Brita Berglund, Bengt Lindahl och Leif Hultman. Revisorer Stina Collbo och Rune Wiktorsson. Valberedning Mona Karlsson, Irene Aronsson och Kurt Karlsson. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2021.
Information lämnades av Göran Persson angående framtidsfullmakt och testamente.
Från Swedbank informerade Sara Torén och Jerry Petersson om bank id, swish och hur man ska försöka undvika bli lurade av bedragare.
Följande avtackades med blommor Anja Slättengren, reseansvarig och Inga Paananen, valberedningen. Börge Larson utsågs som hedersmedlem i föreningen.
Följande studiebesök  planeras under våren 4/4 Ölmestads skolmuséum och 4/5 resa till Fagerås samt en resa till Gamla Linköping med en båttur på Kinda kanal.
Tack till Swedbank som bjöd på semlor till kaffet.Mötet avslutades med lotteridragningar.
Text och bild Leif Hultman