Månadsmöte måndagen den 18 november

Ordförande Birgitta Lewerth kunde vid mötet i november hälsa 125 medlemmar varav 5 nya välkomna.

• Välfylld lokal
  • Extrabord fick sättas in
  • 125 medlemmar hade samlats
  • Dagens underhållare
  • Katris minnessaker
  • Välfylld lokal
  • Extrabord fick sättas in
  • 125 medlemmar hade samlats
  • Dagens underhållare
  • Katris minnessaker

MÅNADSMÖTE HOS SPF SENIORERNA VÄRNAMO
För underhållningen svarade Katri och Ingemar Hedberg från Växjö. Katri berättade om hur det var att komma som sk "krigsbarn" till Sverige från Finland ca 70 000 barn kom till Sverige och placerades ut till olika platser Katri och hennes storebror fick stiga av tåget i Västerås och placerades hos en familj och fick det bra, efter krigsslutet återvände många till Finland däribland Katri men hon återvände till Sverige. För många barn blev det en taumatisk upplevelse att hamna i ett annat land. Till slut hamnade Katri i Växjö där hon 1960 träffade sin blivande make. Katri utbildade sig för arbete inom sjukvården har hela sitt verksamma liv arbetat inom vården.
Ingemar Hedberg är musiker och arbetat tillsammans med Ingmar Nordström i många år, denna eftermiddag underhöll Ingemar oss med finländsk och rysk folkmusik efter kaffet blev det önskemusik önskat av publiken och det blev kända tongångar.
Information lämnades av Anja Slättengren om resa till Huseby och Växjö 28 nov, platser finns kvar.
Anmälan till föreningens julbord 9/12 kan göras till Birgitta Lewerth eller Inga Paananen senast 4/12.
Dragning på friskvårdskorten har gjorts och ett antal medlemmar vann presentkort.

Foto och text Leif Hultman