Grötfest 2020

• Lotteriförsäljning
  • Ann-Marie och Göran

GRÖTFEST HOS SPF SENIORERNA
SPF Seniorerna hade i måndags den 20 januari årets första medlemsmöte vilket lockade 130 medlemmar. Göran och Mari-Anne Gustafsson berättade under rubriken Ett hopp för ljuset om hur det var som anhörig att ha sin son kidnappad i Mali 5år och 7 månader. Tanken var från början att deras son Johan skulle åka motorcykel från Stockholm till Kapstaden en resa på 1 406 mil men det blev stopp i Mali och Timbuktu där Johan och ett par kompisar blev kidnappade. Göran och Mari-Anne berättade på ett fängslande sätt hur dom upplevde situationen och hur dom inte kunde påverka händelseutvecklingen. Dom hade dock goda kontakter med polis, Carl Bildt och Margot Wallström.
När sedan Johans blev fri och kom hem fick hela familjen Gustafsson vara tillsammans en vecka på Kaggeholms folkhögskola
Vårens studiecirklar presenterades i form av en folder, nytt för året var bl a "turistengelska"
2 resor blir det under våren onsdagen 22/4 Hemlig resa och torsdagen 28/5 resa till Lönsboda "Svarta bergen", Jämnshögs museum och BRIO i Osby. Mer information kommer att lämnas om resorna på kommande månadsmöten och hemsida
Tack till dom som kokat gröten och serveringsgruppen som servade med gröt, mackor, kaffe och pepparkaka