Månadsmöte i Värnamo 19 mars

Till mars månads möte hälsades 130 medlemmar, varav flera nya, välkomna.

• Vinstbordet
  • Svenska flaggor
  • Dan Carlsson presenterade bostadsbolaget NIVIKA
  • Vinstbordet
  • Svenska flaggor
  • Dan Carlsson presenterade bostadsbolaget NIVIKA
  • Stone Singers från Smålandsstenar

Mötet inleddes med att Dan Carlsson presenterade bostadsbolaget NIVIKA och hur det företaget var uppbyggt, tyngdpunkten på presentationen var det planerade trygghetsboendet vid gamla lasarettet, planeras att bygget ska bestå av 2 huskroppar med sammanlagt 28 lägenheter mottot kanske blir gemenskap, trygghet och en hemtrevlig känsla. Personal ska vara tillgänglig. Alla som fyllt 65 år har möjlighet att teckna en intresseanmälan för detta boende, ytterligare information ges på NIVIKAS hemsida (NIVIKA.se). Därefter tog Stone Singers från Smålandsstenar över scenen och bjöd på ett mycket bra sång och musikprogram med melodier från 50-60-70-talet varvat med roliga sketcher.

Ordförande Birgitta Lewerth lämnade information om "Seniorer på Stan" 22/3 då vissa butiker har förlängt öppettiderna till 19.00. På Pelikanen blir det muikquiz klockan 16.00. Möjlighet att åka med stadsbussarna till starkt reducerat pris.

Dessutom planeras en politikerutfrågning under en dag av Värnamodagarna i augusti region och kommunpolitiker ska bjudas in. Om du har några förslag på frågor till detta evenemang hör av dig till styrelsen, ytterligare information om detta kommer att ske fortlöpande på våra månadsmöten.

Det finns fortfarande möjlighet att anmäla sig till vårens resor I Wilhelm Mobergs spår, hemlig resa samt lunchtravresa. Anmälan sker till reseansvarig.

Leif Hultman