Höstupptaktsträff

• Smörgåstårta serverades
  • Hungriga blickar

Höstupptaktsträff

SPF seniorerna i Värnamo hade på måndagen höstupptaktsträff och ordf Hildegard Ek kunde hälsa 105 medlemmar välkomna, varav 3 nya. Planerade studiecirklar presenterades liksom ett studiebesök tisdagen 5/10 till Gislaveds industrimuseum avresa från Willys parkering 09.15, anmälan till Rune Wiktorsson. Resa till Tjolöholms slott blir det torsdagen 25/11 i samband med deras julmarknad. Dessa aktiviteter presenteras också på hemsidan och mailutskick. För underhållningen svarade stå upp komikern Göran Eberhart, Markaryd. Ett underhållande program i nostalgins tecken bland annat männens beteende vad gäller shopping, detta lockade fram många skratt. Föreningen bjöd på smörgåstårta mm. Mötet avslutades med lotteridragning.

Bild och text Leif Hultman