Årsmöte 2023

Måndagen 20 februari höll årsmöte.

• Goda semlor
  • Hildegard Ek Avtackar från väster Inga Paananen, Torsten Håkansson och Birgitta Elteus
  • Mötesdeltagare
  • Swinging Stones underhöll
  • Swinging Stones
  • Goda semlor
  • Mötesdeltagare
  • Swinging Stones underhöll
  • Swinging Stones

ÅRSMÖTE HOS SPF SENIORERNA

SPF seniorerna i Värnamo hade på måndagen årsmöte och mötet inleddes med parentation över 12 medlemmar som avlidit under 2022.
Därefter förklarade ordförande Hildegard Ek över 100 medlemmar välkomna till årsmötet, att leda förhandlingarna valdes Torsten Håkansson och sekreterare Dag Mennborg.
Dagordningen godkändes, valberedningens förslag till styrelse godkändes d v s omval av Hildegard Ek som ordförande på 1 år övriga ledamöter är Anette Johansson, Anna-Lisa Johansson, Ann-Marie Johansson, Bengt Lindahl, Leif Hultman, Dag Mennborg, Birgitta Dagsberg (nyval på 2 år) och Brita Berglund. Revisorer är Stina Collbo och Rune Wiktorsson. Valberedning Mona Karlsson (sammankallande), Iréne Aronsson och Kurt Karlsson.
Kassören Anette Johansson redogjorde för föreningens ekonomi, och den godkändes. Styrelsens beviljades ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2022.
Rese och programkommitté har slagits ihop och Birgitta Dagsberg är sammankallande.
Inga Paananen, Birgitta Eltéus och Torsten Håkansson avtackades med blommor för deras arbete inom olika funktioner i föreningen.
För underhållningen svarade Swinging stones från Smålandsstenar och dom bjöd på ett musik och sketch program.
Föreningen bjöd på kaffe och semla.

Text och bild Leif Hultman