Modevisning våren 2018

• Intresset var stort inför visningen
  • Kristina Fritz visar vad Seniorshoppen har att erbjuda.
  • Rune Wiktorsson visar vårens stil
  • Christina Karlsson visar senaste modet.
  • Kaffe med dopp
  • Mannekäng Bengt Lindahl
  • Lotterna hade strykande åtgång
  • Karin Wiktorsson och Birgitta Thorén
  • Birgitta Lewerth avtackar avgående kassören Inga Paananen som avgått efter 13 år som kassör
  • Mannekäng Marianne Holmén visar mode med hatt
  • Mannekäng Gunnel Cristensen med elegant vårmode.
  • Lottförsäljarna Karin Wiktorsson och Birgitta Rosén fick paus under visningen.
  • Birgitta Elteús en av föreningens mannekänger visar vårmode.
  • Intresset var stort inför visningen
  • Kristina Fritz visar vad Seniorshoppen har att erbjuda.
  • Rune Wiktorsson visar vårens stil
  • Christina Karlsson visar senaste modet.
  • Kaffe med dopp
  • Mannekäng Bengt Lindahl
  • Lotterna hade strykande åtgång
  • Karin Wiktorsson och Birgitta Thorén
  • Mannekäng Marianne Holmén visar mode med hatt
  •  Mannekäng Gunnel Cristensen med elegant vårmode.
  • Birgitta Elteús en av föreningens mannekänger visar vårmode.

MODEVISNING HOS SPF SENIORERNA

Seniorshoppen presenterade sin kollektion av kläder för 130 SPF:are i Värnamo, shoppingen var livlig och för mode-visningen svarade några av föreningens medlemmar. Presenterade modevisningen gjorde Kristina Fritz.

För den musikaliska inramningen svarade Börge Larson som spelade några kända melodier.

Information lämnades av ordförande Birgitta Lewerth vad gäller dragning av bl a friskvårdskorten som ska vara inlämnade före nästa månadsmöte i maj.

Möjlighet att pröva på mattcurling erbjuds av Forsheda SPF, blir dock inte av förrän till hösten.

Informationsmöte blir det den 29/5 på Kafferepet för nya medlemmar.

Ordförande rapporterade vidare om Jönköpingsdistriktets årsmöte som denna gång var förlagt till Gummifabriken och ca 180 valda ombud deltog. Bl a deltog förbundsordförande Eva Eriksson. Kjell Lindström omvaldes som distriktsordförande. Medlemsavgiften kommer att sänkas till 25 krono/medlem fr o m 2019 och förslagsvis också 2020. Däremot kommer avgiften till förbundet att höjas enligt beslut vid senaste kongessen i Gävle.

Reseansvarig rapporterar att det finns platser kvar till vårens 3 planerade resor.

Se det utskickade programmet.

Text och bild Leif Hultman