Månadsmöte 16 sept

• Mera snack vid fikat
  • Trångt vid anmälan till cirklar

MÅNADSMÖTE HOS SPF SENIORERNA I VÄRNAMO
Ordförande Birgitta Lewerth kunde på måndagen den 16 sept hälsa 105 medlemmar varav flera nya välkomna till september månads månadsmöte, vilket inleddes med information av Madeleine Sjöstrand från Studieförbundet Vuxenskolan rörande ett ensamhetsprojekt med underrubriken "Tillsammans mot ensamheten" som vår förening ska starta upp.
Därefter blev det information angående olika aktiviteter i närtid bl a 24/9 skogspromenad med utgångspunkt från Åvall samt en ny skogsvandring 24/10 från Hörle alt Nydala, 5/11 17.00-19.00 blir det influensavaccinering ett samarbete med PRO, RPG och SKPF i församlingshemmet och det är Vråens vårdcentral som står för vaccineringen och 7/11 blir det studiebesök på Horda Gummi.
Flera av höstens studiecirklar har kommit igång.
Höstens resor där den första är redan onsdagen 25/9 och första stopp blir Wapnö lantbruk sedan blir det en resa 14/11 till Huseby mm vidare information senare.
För en uppskattad underhållning svarade Olle Gustavsson och Roland Molin och där gavs det tillfälle för allsång, musiken var sådan att den passade vår åldersgrupp.
Mötet avslutas som vanligt med kaffe och lotteridragningar.
Bild och text Leif Hultman