Medlemsträff 2023 05 24

SPF Seniorerna i Bollnäs hade vårens sista medlemsmöte för säsongen 24 maj på Kämpens.
Maud Kvarnäng hälsade medlemmarna välkomna till dagens möte.

Möte för SPF seniorerna Bollnäs
Maud Kvarnäng hälsade medlemmarna välkomna till dagens möte. Inger Ekholm och Marie Eriksson för Anhörigstödet hälsades välkomna för att informera om sin verksamhet. Det är viktigt för anhöriga att veta att man kan få avlastning både i deras verksamhet under vissa dagar men även i hemmet om sådana behov finns. Det finns även dagverksamhet som är ganska nystartat på Ängslunda i Arbrå.

Anhörigstödets verksamhet är till för alla åldrar med behov av avlastning i någon form.
Därefter välkomnades Leif Eriksson som med inlevelse berättade om Bollnäs historia och fram till bandyhallens tillkomst och presentation av sin bok Återtåget. Många köpte hans bok och fick dagen till ära den signerad också.

Därefter rapporterade Ingrid Hammarberg från senaste mötet med KPR (kommunala pensionärsrådet).
Efter kaffe och god smörgås informerade Maud Kvarnäng om den kommande bussresan till Finnskogen den 13 juni, kommande kulturdag dag på Långnäs 21 juni och en sammanfattning från SPF hälsovecka 8-11 maj med välbesökta aktiviteter (en aktivitet/dag) under fem dagar.
Maud tackade Bertil, Birgitta och Kaj för detta halvåret på Kämpens och för de fina smörgåsarna dom serverar vid våra medlemsträffar.
Höstens aktiviteter startar 23 augusti med den traditionella surströmmingen/sillen.
Därefter avslutades dagen med dragning i lotteriet. Hans och Marianne såg till att många medlemmar gick nöjda hem för sommarlov.
Maud Kvarnäng