Hälsning från styrelsemedlem i SPF Bollnäs

Kassör Karin Skogh

• Foto: Kerstin Sundberg Melin

Godmorgon-middag kära läsare av ”Hälsning från styrelsen”!

Idag är det söndagen den 17 mars 2024. Förra gången jag plitade ner några rader här var den 28 januari 2024.
Vad har hänt i naturen sedan dess?  Det tycks inte hänt någonting. Om man tittar ut genom fönstret eller eventuellt tar en tidig morgonpromenad så ser det likadant ut. Snö, snö, snö och fortfarande minusgrader på nätterna och långt in på dagen.
Vi är nu inne i den 5:te månaden med denna väderlek. Skillnaden då, i slutet av oktober, med mörker stora delar av dygnet och nu med ljusets återkomst. Om några dagar har vi till och med gått halva vägen.
Ett av ”vårtecknen” är nu att ett talgoxepar har börjat förbereda sitt bo i vår fågelholk (den enda fågelholk vi har). Kan ses från vårt köksfönster hur paret, eller är det bara är en av dom, som är ivrig att få boet i ordning inför att de nya familjemedlemmarna skall få det bra. Nog med naturupplevelser för denna gång.
Nu känns det som att lång tid, det är det också, gått mellan årsmöte 14/2 till vårt nästa möte den 27/3, men desto mer innehåll blir det.
Curt Landin kommer att presentera Natur och Friluftsorientering 65+ för oss. Hoppas att det blir många närvarande, som nappar på aktiviteten. Jag känner flera personer som är med. Dom längtar alltid till nästa tillfälle.
Efter Curt Landin kommer ”vår egen” hjärtläkare Geir Falck att ta plats på scenen. Det blir säkert mycket intressant att lyssna på honom.
Sen är det dags för en kaffetår, god macka och som utlovat en hembakad kaka. Lotteriet denna dag har självklart påsk tema, vi är ju till och med inne i påskveckan då. Har Ni något hemma som Ni kan avstå från eller kanske baka något ”smarrigt” så är vi tacksamma att få detta på prisbordet.
Väl mött den. 27 mars kl. 13;00 på Kämpens. Kom ihåg att anmäla Er i god tid till Birgit.

Bollnäs 2024 03 17

Karin Skogh