Hälsning från styrelsemedlem i SPF Bollnäs

Ledamot Peter Nyman, vice ordförande samt utbildningsansvarig.

Hälsning från styrelsen vecka 16

Nu kan vi konstatera att våren är här. Den senaste tiden har vi till och med haft några dagar då vi känt lite sommarvärme och lite sommarkänsla. Idag, söndag, däremot är det blött, grått och kallt. Inte sådant väder man vill ha när det är mycket trädgårdsarbete som väntar. Nog om vädret för den här gången. Nu är det isfritt på byvägarna och jag kan ta mina dagliga promenader utan risk för att halka. Tussilagon blommar i dikeskanterna och en och annan blåsippa kan skådas i skogsbackarna.

Jag hoppas att du anmäler dig till vår resa till Norrhälsingland 29 maj.  Vi besöker bland annat Gröntjärn som är en tjärn utöver det vanliga, ett naturfenomen. Avholmsberget med utsikt över Dellensjöarna är ett annat av resmålen. Resan arrangeras av SPF seniorerna i Bollnäs och Lönns Bussar. Anmälan om deltagande gör du till Birgit Norén 070 299 88 33 senast 6 maj. Mer om resan kan du läsa på vår hemsida.

Om intresse finns planerar vi även för en kortare utflykt en dag i juli. En sommaraktivitet då vi äter lunch tillsammans och även kan hinna med ett studiebesök. Det kan vara ett sätt att få lite omväxling i tillvaron och en semesterdag.

Närmast på programmet för SPF seniorerna i Bollnäs står en medlemsträff på Kämpens 24 april. Vi gästas då av kommunstyrelsens ordförande Adullahi Cadaani som berättar om kommunens vision fem år framåt. Välkomna då!

Nu önskar jag dig en trevlig vecka och hoppas att vi ses på någon eller några av de aktiviteter vi ordnar i vår/sommar.

Bollnäs 15 april 2024

Med vänlig hälsning