Hälsning från styrelsemedlem i SPF Bollnäs

Ordförande Maud Kvarnäng

Veckans Hälsning från Styrelsen skrivs söndag 7 april 2024.

Nu tycker jag att det räcker med snö och minusgrader! Vi fick ju njuta av några dagar som var lite varmare för att sen vakna upp av att marken varit vit igen, två gånger denna vecka. Nu ser jag fram emot en vecka som utlovat sol och värme.

Igår hade jag en trevlig dag med barn och barnbarn i huset. Vi både åt och fikade och njöt av varandras sällskap. Mycket skratt åt gamla minnen ger energi till en ny vecka. Inget är så stimulerande som när ungdomarna kommer hem.

Vårt senaste medlemsmöte fyllde lokalen till sista plats, tyvärr var vi nödgade att sätta lapp på luckan och flera medlemmar fick inte plats. Det är aldrig roligt att säga nej, det ber vi om ursäkt för, men tyvärr blev det så. Jag är av den åsikten att alla medlemmar ska ha tillfälle att gå på våra möten. Styrelsen undersöker om vi kan byta lokal men det är inte helt lätt.

Av olika anledningar kunde jag inte vara med på föregående möte men har fått både SMS och mejl från medlemmar som tyckte av det var en bra dag, det tackar vi för.

Styrelsen har påbörjat diskussion om vi kan tillsätta en grupp som ordnar med fikat, kanske några personer som kan alternera vid de olika mötena. Vi kommer att ta upp frågan vid nästa medlemsmöte. Ni kan fundera om det skulle vara möjligt och om intresse finns.

Vårt nästa medlemsmöte blir på Kämpens 24 april kl. 13 som vanligt och då blir det spännande. Vad har kommunstyrelsens ordförande Abdullahi Cadaani för tankar för oss kommuninvånare den närmaste 5-årsperioden?

Vi har nu en spännande tid framför oss när naturen kommer att förändras, jag hoppas att det inte går för fort så att allt kommer på en och samma gång. Vårens första riktigt varma dag, de första vårblommorna och fåglarna som redan har kommit, vad mer kan vi begära.

Nu avslutar jag min hälsning med att lyssna till en av mina favoriter Björn Skifs som sjunger Hooked on a Feeling. Nu fyller jag på energipåsen för idag.

Var rädda om er och ta vara på varandra.

Maud Kvarnäng, ordförande