Månadsträff 25 oktober

• Foto: Maud Kvarnäng

Möte med modevisning

SPF Seniorerna Bollnäs har haft möte med modevisning. Ordförande Maud Kvarnäng hälsade välkommen till gamla, nya och presumtiva medlemmar.

Den sedvanliga modevisningen hos SPF Seniorerna i Bollnäs ägde rum onsdagen den 25 oktober i Församlingshemmet. Medverkande företag var Team Sportia och Into samt åtta mannekänger, de flesta våra egna medlemmar som glatt visade höstens och vinterns mode för nästan 100 glada medlemmar.

Mannekänger och presentatörer avtackades med blomma, glada tillrop och applåder.

Ingrid visar kläder från Into i Bollnäs

Efter modevisningen serverades en god smörgås, kaffe och kaka. Det fanns tid för det viktiga småpratet under fikat, och ett härligt sorl spred sig i lokalen.

Dags för den viktiga lotteridragningen som genomfördes av Christina och Marianne! Vinsterna bestod av vin och böcker som det brukar göra vid denna aktivitet.

Ordföranden avslutade dagen med information om den kommande hemliga bussresan som går av stapeln den 7 november. Inga avslöjanden gjordes så den förblir hemlig!

Årets sista medlemsträff blir på Kämpens där vi äter julsmörgås med kaffe och pepparkaka. Därefter önskar vi varandra god jul och går till Mobackes och tittar på årets amaryllisutställning.

Maud Kvarnäng