Hälsning från styrelsemedlem i SPF Bollnäs

Ledamot Christina Nyberg, bevakar Folkhälsa och friskvård i vår förening.

• Foto: Christina Nyberg

Kära alla SPFare; godmorgon🎶🎶

Denna gången börjar jag med att påminna om mötet på Kämpens den 27 mars så ni inte glömmer att anmäla er.

Geir Falk och Curt Landin talar om hjärta mm resp stadsorientering. Båda intressanta och nyttigt vetande.

Dessutom kommer lotteriet att gå i påskens tecken, 🐣🐥skulle ni ha ngt över så ta med. Smörgås m hembakad gokaka utlovas.

Själv kommer jag att tillbringa större delen av veckan i Karlshamn, och även om de inte lovat superfint, så är det vår, skilla, snödroppar, vintergäck mm skall jag lystet titta på och även tulpaner till hälften uppe ur jorden. Ren o skär lycka 💕

Lycka ja, det är ju väldigt individuellt och olika för oss alla och som världen ser ut idag😢 gäller det att ta vara på det lilla i tillvaron.

Allt ifrån att andas in vårluften som vi känt av några dagar, till att träffa sina vänner, ha möjlighet att välja vad vi vill göra av dagen, -och natten när vi inte kan sova mm.

Det är så lätt att tycka att mycket är pest o pina, men vänder vi på hur vår egen tillvaro ser ut mot en stor del av världen, kan vi väl komma överens om att Sverige 🇸🇪 och Hälsingland är bland det bästa att bo i.

Ha dé bäst, hoppas vi ses den 27 kl 13💕önskar Christina