Långvandring i Flemingsbergsskogens naturreservat

Måndagens vandring blev ett härligt möte med våren.

Föreläsning om åldersförändringar i Gula fläcken den 15 maj - Synskadades Riksförbund anordnar.

Ögonsjukdomar visade sig vara av stort intresse för våra medlemmar vid medlemsträffen senast. Åldersförändringar i Gula fläcken - makuladegeneration - är kanske den mest fruktade.

Boulen startar på tisdag

Äntligen är det dags att komma igång med vårt boulespel!

Intressant resa till Härkeberga och Gamla Uppsala

Målningar av Albertus Pictor i Härkeberga kyrka, museibesök och ännu ett kyrkobesök i Gamla Uppsala hann vi med.

Påminnelse om våra aktiviteter den närmaste tiden

Våren tycks äntligen vara här. Vid dagens långvandring såg vi gott om tussilago och andra vårblommor.

Protokoll från Pensionärsrådets (SPR) aprilmöte

Denna gång var temat " Nollvision - ingen äldre ska leva i hemlöshet" . Malin Hedberg, biträdande enhetschef på beställarenheten, informerade om uppdraget vår stadsdelsförvaltning fick under 2023 att ta fram en nollvision eftersom antalet hemlösa ökar och det är en särskilt sårbar målgrupp. Arbetet implementeras nu under 2024 med ett lokalt samarbete och viktigt att arbeta med långsiktiga lösningar. Nu har man upprättade rutiner för exakt vem som gör vad i dessa ärenden.

Välbesökt pubafton/SPF-kväll

Vårens sista Pubafton/SPF-kväll lockade många.

Teatererbjudande 21, 22 och 23 maj kl. 14.00 på Teaterverket Västman, Västmannagatan 54.

SPF-medlemmar erbjuds specialpris och ett samtal efter föreställningen om bakgrund m.m.

Långvandringen nästa måndag, 29/4

Avfärd från Axelsberg mot stan kl.10.09.

En engagerande medlemsträff om Bach och ögonsjukdomar

Aulan i Axelsberg blev fylld till sista plats denna gång. Ämnet ögonsjukdomar lockade men allra mest kanske chansen att få höra vacker klassisk musik visade det sig.

Två resor som erbjuds via SPF Fruängen-Älvsjö

Vår systerförening Fruängen-Älvsjö erbjuder våra medlemmar att hänga med på en bridgeresa, som ordnas av deras bridgeklubb och en resa till Gotland, som ordnas av PRO 6:an, som vi tidigare haft samarbete med om resor.

Nästa lunchträff 3 maj

Anmälningslista till lunchträffen kommer att finnas på medlemsträffen i morgon fredag.

På gång under vecka 16 och 17

En påminnelse om aktiviteterna under denna vecka och nästa.

Stadionbesöket på onsdag inställt

Tyvärr måste studiebesöket på Stadion ställas in. Guiden är sjuk och det finns ingen reserv.

Intressant museibesök

"Sällskap på museum" var senast på Moderna museet för att titta på Lotte Lasersteins verk.