Rapport Möte 10 April

SPF Seniorerna Nolaskogs månadsträff den 10 april 2018

• Erik Sandvärn och Annica Luik

SPF Seniorerna Nolaskogs månadsträff den 10 april 2018
I strålande solsken träffades SPF Seniorerna Nolaskogs i Församlingshemmet den 10 april 2018. Hans Nordin inledde med att hälsa den månghövdade publiken välkommen. Därefter gav han en liten praktisk info om vad som var på gång i föreningen och avslutade med att presentera dagens föredragshållare: Annika Luik och Erik Sandvärn från Skandia. Dagens ämne var Familjejuridik.
Erik, rådgivare från Umeåkontoret presenterade bolaget Skandia kort och informerade sakligt om vad han och kontoret kan hjälpa till med.
Annika tog så vid och gav oss kunskaper om: -Vad är skillnaden mellan att vara sambor och att vara gifta? – Vem ärver och hur kan vi skydda varandra vid en partners dödsfall? - Kan jag bestämma vem som skall sköta min ekonomi för det fall jag skulle bli allvarlig sjuk? Hon redde även ut begreppen inom sambo/äktenskap, arvsrätt och framtidsfullmakt. Annika gav oss en fullödig och proffsig information i detta så viktiga ämne! Varma applåder till Annika och Erik genljöd i lokalen när Ronny Edmark tackade dem.
Sedvanligt gott fika och lotteri inramade dagens informativa träff.
Hans Nordin