Mars 2017.

Tisdag 21 mars kl. 13.00 i Ö-viks församlingshem.
Lars T Johansson underhåller.

• Lars T Johansson underhåller.

Referat från månadsträff 21 mars 2017 SPF Seniorerna Nolaskogs.
I Ö-viks församlingshem samlades den 21 mars uppemot 190 förväntansfulla medlemmar till månadsträff. Ett uppträdande av underhållaren Lars T Johansson väntade nämligen oss.
Det förväntade och infriade höga deltagarantalet hade krävt jätteinsats av de flitiga personer som svarade för framtagning av sittplatser för alla samt anskaffning och servering av paustrakteringens sandwichar, kakor och kaffe. Stort beröm och tack
till dem!

Den allsidige, välbekante underhållaren med sin gitarr, lockade till många skratt, igenkännande nickar och stora applåder. Fyndiga och i slutänden klurigt "hopsydda" sammanhang och händelser bjöds vi på. Den skicklige trubaduren Lars bjöd på t ex "Humlans flykt", "De dövas cafe´", en smäktande Evert Taubevals och Kaj Gullmars och Gus Morris "Ungmön på Kärringön". Lars gjorde en klurig vinkling till städernas bostadsbyggande, om 60-talets Miljonprogram, nämligen: om man istället för att bygga på höjden, byggt långa, lägre byggnader, hade då kanske glesbygden inte vuxit ? En träffande sång om att studera andra boende tvärs över tätt liggande höghus fick vi höra. Lars gillar f ö Ö-viks infart med den anslående Ting 1.
Ordförande Ronny Edmark informerade bl a om en endags bussresa till författaren
P O Enquists hemby. Lotteri med många vinster avslutade träffen.
Ronny tackade Lars för den härliga underhållningen samt medlemmarna för visat intresse.

Text: Sven-Erik Sjöström