Januari 2017.

Välkomna till månadsträff tisdag 3 januari klockan 13.00 i Örnsköldsviks församlingshem.

• Underhållaren Fredrik Forsberg.

Ur programmet:

• Sveriges längsta trubadur, Patrik Forslund, sjunger och spelar. Det som gör honom unik är hans breda repertoar. Han spelar lika gärna Avicii som Evert Taube och kombinerar gärna musiken med humor när det passar.
  • Föreläsning av Linda Wernersson, Örnsköldsviks kommun, om hur vi förebygger fallskador. Fallskador är vanligt bland oss äldre och 9 av 10 fallskador drabbar pensionärer.
  • Servering o lotteri.

Tänk på allergiker !
Medarrangör Studieförbundet Vuxenskolan.

Månadsmötesreferat 2017-01-03 SPF Seniorerna Nolaskogs.
Årets första månadsträff 3 januari samlade ett fullsatt Öviks församlingshem där ordförande Ronny Edmark hälsade välkommen och lämnade ordet till klubbmästaren Hans Nordin. Hans gav en kort info om planerat innehåll vid månadsträffarna under första halvåret, inte minst den 7 februari då den från TV välbekante professorn Yngve Gustafson medverkar. Årsmötet sker 14 februari.
En nyhet är att sångkören kommer att återstartas, med körledare och dirigent, ingen mindre än sångerskan, instrumentalisten mm, Sara Karlsson. Cirklar i klassisk musik och engelsk konversation förbereds.

Träffens föreläsare – Linda Wernersson vid Ö-viks kommun - gav engagerat tips om vanor hur vi i vardagen minskar risken för fall i hemmiljön, söka bibehålla muskelstyrka och balans, äta bra. Informationsskriften "Balansera mera" fanns att ta med hem. Påmindes om kommunens avgiftsfria Fixartjänst  för praktisk hjälp med
t ex sätta upp och ta ner gardiner, byta lampor, ta ner saker från vinden eller höga skåp.
Underhållaren Fredrik Forsberg, som i all hast ersatte annonserad Patric Forslund, framförde mycket uppskattat, medryckande och rytmiskt ur en bred repertoar med bitar vi minns, av Cornelius, Lasse Berghagen, Evert Taube, Robert Broberg, Totta Näslund, Lasse Tennander m fl.
Efter avbrott i underhållningen för fika, macka och kaka och lotteri avslutade Ronny träffen och tackade Fredrik för den härliga underhållningen samt medlemmarna för visat intresse och särskilt de medlemmar som skött kök och servering.

Text:  S-E Sjöström
Foto: Hans Nordin