December 2016 - Julfest

Tisdag 13 december kl.13.00 i Örnsköldsviks församlingshem.

• Örnsköldskolan årskurs 2 under sitt julprogram. Foto Hans Nordin.
  • Lilean Byström läser julsaga. Foto Hans Nordin.
  • Örnsköldskolan årskurs 2 under sitt julprogram. Foto Hans Nordin.
  •  Lilean Byström läser julsaga. Foto Hans Nordin.

Vårt julmöte infaller på luciadagen.

Traditionellt kommer Tomtebarnen från Örnsköldskolan, åk 2 och bjuder på ett fint jul-och luciaspel.

• Vi får även lyssna till en julberättelse.
  • Julgröt med skinka.
  • Lotteri, ta gärna med en sak att lägga till vinstbordet.

Pris 80:-. Bindande anmälan att Ni vill vara med lämnas senast 6 december till Ronny Edmark, 0660-562 85, 076-821 68 96 eller ronny.edmark@telia.com
Varmt välkommen!

Medarrangör Studieförbundet Vuxenskolan

Årets sista träff med vår förening gick i julens tecken i Örnsköldsviks Församlingsgshem. Vår ordf. Ronny Edmark hälsade den månghövdade skaran hjärtligt välkomna!
Hans Nordin , vår klubbmästare, fortsatte så med att hälsa de nya medlemmar som fanns i lokalen välkomna i "gänget"! Vidare rapporterade han om den trivsamma resan till Sthlm. och den fantastiska musikalen " Bullets over Broadway" som sågs på Göta Lejon.
Mötets höjdpunkt blev när åk. 2 från närliggande Örnsköldskolan tågade in i lokalen. De fina barnen som var lucia, tärnor, stjärngossar och tomtenissar, bjöd så på ett mycket uppskattat stämningsfull och stundom spralligt program med fina sånger. "Julklappsboggien" drog ner stora applåder! Vi fick följa klassen även i fjol och ser redan fram mot nästa års upplaga! Fröknarna Karin, Maria och Carina har gjort en fantastisk insats med dessa härliga barn!
Sedvanlig lotteriförsäljningen av duktiga Ingegerd Persson avverkades
med påföljande dragning .
Så var tiden inne för tomtegröt, skinkmackor, kaffe och Eivors goda kaka. Alla njöt!
Föreningens egen Lilean Byström avrundade träffen med en fin julsaga om snickaren och tomten som hjälpte varandra med julklappsbestyren.
Avslutningsvis önskade vi varandra en God Jul och ett Gott Nytt År och på återseende den 3:e januari då Patrik Forslund gästar oss.
Text: Hans Nordin.

Julbrev från styrelsen.