Månadsträff november
11/11 2014 kl. 13.00
Örnsköldsviks församlingshem.

Program:

• Åke Anderssons band spelar "mysjazz"
  • Information
  • Lotteri
  • Fika

Välkomna!

Mötesreferat månadsträff 11 novemver 2014 SPF Nolaskogs:

Månadsträffen i Ö-viks församlingshem tisdagen 11/11 samlade 120 deltagare, som hälsades varmt välkomna av ordföranden Anita Wermelin.

Åke Anderssons kvintett inledde med mysig, igenkännande jazzmusik, som Ellingtons "Take the A Train", Goodmans "Stompin´ at the Savoy" m fl.
Ove Sundström informerade om och tipsade om halkskydd och reflexer. Vi som rör oss till fots är extra utsatta under vintern - ca 60 % av fotgängares fallolyckor inträffar på snö och is. Vi lite äldre är överrepresenterade i olycksstatistiken.
Vivianne Andersson, valberedningen, bad om hjälp med namnförslag i deras nomineringsarbete inför årsmötet.

Barbro Eklöf , folkhälso- och läkemedelsansvarig, informerade att hon vid januariträffen räknar med att presentera det videomaterial i ämnet läkemedel som visades vid ordförandekonferensen.

J-E Westman belyste som vid oktoberträffen en minskad tillgång i kommunen på vård- och trygghetsboende under de närmaste 10 åren.
Vår förening kan glädja sig åt att kunna hälsa 39 st nya medlemmar välkomna under året.

Under kaffet med tilltugg skrev deltagarna ned synpunkter, tips o idéer på aktiviteter vid månadsträffarna.
Åkes kvintett smekte sedan våra öron med bl a Rodgers "I could write a book" med sång av basisten Gunnar, och sedan Åke på flygeln med "Mikado Bossa Nova".

Avslutningsvis lotteri med många vinster . Anita tackade för visat intresse och hälsade välkommen till nästa månadsträff /julfest 9/12 kl 13.00 i samma lokal.

S-E Sjöström