Årsmöte 2021

Planering av Årsmötet 2021 pågår för fullt!

Till alla medlemmar i SPF Seniorerna Björken i Umeå!

Vi börjar närma oss tid för årsmöte, d.v.s. februari månad, men inget är ju som tidigare år.  Styrelsen för SPF Seniorerna Björken har diskuterat med distriktet om hur vi ska kunna genomföra ett årsmöte, då vi ju inte kan träffas fysiskt.  SPF Seniorerna Björken har i dagsläget 441 medlemmar, och alla medlemmar som så vill ska kunna medverka på ett årsmöte, det är en demokratisk rättighet.  Vi vet också att alla våra medlemmar inte har möjlighet att delta digitalt, och istället kan då det bli årsmöte per capsulam (alltså brevledes).  Vi kan ju också skjuta upp årsmötet till slutet av maj, och då kanske ha ett vanligt årsmöte utomhus.  Styrelsen återkommer i slutet av mars med information om hur mötet ska genomföras.

Valberedningen passar också på att efterlysa medlemmar som är intresserade av att medverka i styrelsearbetet.  Kontakta då Jerry Öberg, mail job@telia.com om du är intresserad.

Styrelsen vill också passa på att hälsa våra 21  nya medlemmar välkomna i vår gemenskap i SPF Seniorerna Björken!

Hälsningar från styrelsen