Nytt om kurser, och lite annat!

Förbundet vänder sig under våren till alla medlemmar med några olika digitala utbildningar och aktiviteter.

Först ut är en kurs i det digitala mötesverktyget Zoom den 10 april, sedan följer en digital specialkurs i ekonomi för seniorer den 23 maj, samt slutligen en serie digitala föreläsningar 20-24 maj, då det är SPF Seniorernas Folkhälsovecka.

Under Folkhälsoveckan sänds ett webbinar varje dag klockan 10:00. Årets föreläsningar handlar bland annat om reumatism, munhälsa och sömn. Föreläsningarna sänd på SPF Seniorernas hemsida och är öppna för alla, även de som inte är medlemmar ännu. Ingen anmälan krävs.
Läs mer om allt detta i länkarna nedan.

Så vill vi passa på att påminna om nästa månadsmöte på Korpralen, den 18 april kl. 14.00. Då får vi besök av Seniorshopen! Välkommen!