SPF Seniorernas monter och aktiviteter på trädgårdsmässan

Förbundet SPF Seniorerna centralt och tidningen Senioren deltog i år på mässan Nordiska Trädgårdar i Stockholm, med en egen monter och aktiviteter. Syftet var förstås främst att glädja trädgårdsintresserade medlemmar, men också att värva nya medlemmar med trädgårdsgruppen som "morot"! Många seniorer har ju ett trädgårdsintresse! Här kommer lite bilder från SPF-montern!
Vi ser i montern först Frida Johansson från tidningen Senioren. Sedan är det vi tre administratörer i fb-gruppen: Agneta Blomgren Hellmark i mitten, Inger Rudberg till höger, och så jag. Sedan ser vi Monica Ulfhielm, distriktsordförande i Stockholm, i fint förkläde! Peter Litfors höll på söndagen föredrag om hur man skapar nya varianter av irisar! Det är hans bilder på irisarna, här avfotograferade på bildskärmen under föredraget. Efter föredraget besökte han också vår monter, för frågor och utlottning av plantor. Denna dag var det också sticklingsutbyte i montern! Vi fick många besökare till montern under alla fyra dagarna.