Hitta på hemsidan!

Vill du få hjälp med att lätt hitta den information om vår förening via hemsidan eller direkt i SPF-appen, så kan du läsa vidare i guiderna här nedan!

Liten guide för att lätt hitta information på vår hemsida!

Viktigt!  Olika slags information finns att hämta, både genom att klicka på själva rubriken i menyn, och genom att gå tillbaka och klicka på pilarna/underrubrikerna som ligger under.

Det kan vara lätt att missa pilarna, särskilt om man använder mobilen. Klickar man sig inte vidare, så missar man all mer detaljerad information!

Under Menyn finns följande flikar:

1. Startsidan.

Här kan du finna information om de senaste uppdateringarna/nyheterna, och om det som kommer närmast i programmet! I den sk Karusellen, mitt på sidan, finns information om de kommande, mest aktuella, aktiviteterna.

Under karusellen på förstasidan ligger länkar till Kalender och Referat. Kalendern uppdateras kontinuerligt med information om kommande möten och aktiviteter. Länkar till detaljerade programblad finns. Genomförda aktiviteter tas bort. I referaten kan du då istället efteråt läsa om det vi har gjort och varit med om, detta år och tidigare!

Därunder finns Senaste Nytt, från Föreningen.  Där informeras om annat, som är nytt på den här hemsidan eller inom föreningens arbete. Det kan exempelvis vara information om senaste gjorda uppdatering, påminnelser om anmälningar till resor, inbjudningar från distriktet eller andra föreningar etc. Det kan även handla om information om eller länkar till andra nyheter, som kan vara av intresse utifrån föreningens syfte och verksamhet. Vill du även läsa "Senaste Nytt" från Förbundet eller från Senioren, så klickar du bara på de rubrikerna.

När en nyhet inte längre ryms under "Senaste Nytt" på Startsidan förpassas den till  Nyhetarkivet, där nyheter som blivit publicerade under "Senaste Nytt" samlas månadsvis.En länk dit finns längst ner på sidan.

2. Vi går vidare i den övre menyraden. Hitta på hemsidan! Där är du nu.

3. Om föreningen  Under huvudrubriken finns föreningens verksamhet och målsättning kortfattat beskriven i allmänna ordalag. Där finns olika texter: under rubriken finns en allmän beskrivning, och går man vidare och klickar på pilarna under finner, så man fler underrubriker med mer detaljerad information om styrelse och kontaktpersoner, olika funktionärers uppdrag, årsmötesdokument, stadgar, olika policydokument, protokoll från kommunens pensionärsråds möten, m.m.

4.  Bildgalleriet! Här finns det fler bilder från våra aktiviteter och möten!

6. Bli medlem  Här finns intresseanmälan för blivande nya medlemmar! Välkomna!

7. Förmåner  Här beskrivs de rabatter och andra förmåner som följer med medlemsskapet. Klicka dig vidare!

Slutligen - En hemsida blir levande genom att brukas av alla gemensamt!

Om jag, som webbansvarig, inte själv kan delta vid någon aktivitet, så är jag mycket tacksam om ni, alla övriga medlemmar, kan bidra med någon bild och/eller skriftlig formulering om vad ni varit med om! Med hjälp av det jag får kan jag då sedan ändå skriva ihop något om begivelsen, och presentera under Referat.