Månadsm.-18 11

SPF seniorerna Grillby på bildvisning.

Närmare 40 SPF seniorer från Grillby fick en liten historisk tillbakablick blandat med roliga videos när de träffades på månadsmöte i Tallgården.

Efter att alla hälsats välkomna, särskilt de nya medlemmarna, och trots den frestande kaffe doften intog dom snabbt sina platser framför filmduken. Att alla tycker om att titta på bilder är ju känt så därför valde vi att göra ett bildspel blandat med gammalt och nytt med inslag av roliga video klipp. Av skratten och applåderna att döma kommer vi att göra detta flera gånger, men då ska det tydligare anges när och var bilderna är tagna. Men stämningen var på topp när publiken såg bekanta och sig själva på bilderna. Ljudnivån var nästan högre än i boule hallen och då är det högt. Tanken med detta var också att visa vad mycket seniorerna i Grillbyortens förening varit med om och gjort tillsammans. Viktigt att se för nya medlemmar att vi har roligt, och varför inte? vi sitter ju alla i samma båt, mot samma mål, samtidigt skickar vi seniorer signaler till högre ort att även små föreningar är en viktig grupp i valtider. Eimer Boman passade på att understryka vikten av att alla medlemmar hjälps åt att berätta vad som sker i vår förening för blivande seniorer. Vi har redan skickat ut välkomst brev och kommer att arbeta vidare på den här vägen. När skratt tårarna torkats var det dags för kaffetåren, kaffegruppen hade som vanligt bakat och brett mackor, bra jobbat. Lite synd att avbryta ljudnivån men nu var det Monika Jonssons tur att presentera alla lotterivinsterna, och undertecknad ska bli snällare för jag vann en burk pepparkakor. Så var den här dagen slut och vi ses nästa gång vid Lucia.
Bild och text Eimer Boman