Aktiviteter Mån. Årsm.-21

SPF seniorerna Grillby gästades av Dragspels klubben på sitt årsmöte i Tallgården. Som vanligt anslöt ett 50 tal medlemmar för att höra om vad som kommer att ske i år och hur föreningen mår. Ordförande Bengt Thorsell hälsade alla varmt välkomna och föreslog årsmötets ordförande Göran Sätterström och sekreterare Gunilla Eriksson att gå igenom dagordningen. Det blev små förändringar i styrelsen, och en nyinvald i valberedningen.
Vår reseledare Rune Haag redogjorde för årets resor vilket kräver mycket arbete, listor delades ut och pennor plockades fram.
Årets långresa till Danmark, Nordfrisiska Öarna, Jylland, och vidare till Tyskland, Sylt, som kallas Tysklands Mallorca, Skagen, där Skagerack möter Kattegatt. Ja det ska bli spännande att få uppleva det som Rune Haag i samarbete med bussföretaget har hittat på, listorna blev i alla fall nästan fulltecknade.
Resan till Hallwylska Palatset i Stockholm i april ska också bli mycket intressant, listorna gick runt och intresset var stort.
Hemlig resa som går till, ja säg det? Väntar mig många kluriga frågor för att jag ska försäga mig, men se det går vi inte på. Det blir i maj månad.
Dragspels klubben underhöll med kända låtar och sång av Leif Erkenfalk, det lät riktigt bra.
Kaffe gruppen dukade nu fram härliga smörgåsar och kakor som smakade mycket gott.
Stämningen i lokalen var, som vanligt, mycket hög men Monica Jonsson och Inger Andersson lyckades dämpa ljudnivån så att dragningen på lotteriet kunde genomföras.
Göran och Gunilla fick blommor som tack för väl genomförda mötesförhandlingar.
Bild och text Eimer Boman