Månadsmöte december-23

Tänk så trevligt det är att få träffas och umgås, prata, skratta, äta gott och se och lyssna till ett fantastiskt Luciatåg med ljuvlig sång framfört av barnen från Villberga barnkör under ledning av Sandra Wallin och, för dagen, Marie Lindskog då ordinarie körledare, Ulrica Sjöström, var sjuk.
Allt detta fick vi, närmare 40 medlemmar uppleva på vårt decembermöte.
Vi möttes av vackert dukade bord och glögg och pepparkaka med lite mjukost som Rune bjöd på.
Ordförande Bengt hälsade alla välkomna och det hölls en tyst minut varefter Barbro läste en vacker dikt som passade mycket bra in i sammanhanget.
Rune informerade om de planerade resorna till Hornborgasjön med Trandansen och resan till Hangö i Finland. En endagarsresa som distriktet inbjuder till som går till Sjöhistoriska museet med Monetutställning presenterades också.
Å, så gott det smakade med härliga skinkmackor och så småningom även kaffe, lussebulle och den traditionella Adventsrullen med grädde och mandarinklyfta.
Många fina vinster hittade sina lyckliga vinnare och de som inte vann den här gången får hoppas på bättre tur nästa gång.
Mätta och uppfyllda av barnens fina framförande med sånger och dikter tackade vi och önskade varandra God Jul och Gott nytt år, nu får vi vänta ända till 27 januari när vi ses igen på årsmötet.
Hoppas vi har några nya medlemmar med oss då, berätta gärna för vänner och bekanta att det är trevligt att vara med i vår förening.
Text och bild: Eimer och Ingegerd