GåFotboll

Stuvsta IF har sedan tidigare startat något som kallas gåfotboll och vill därför i samarbete med oss erbjuda SPF:s Seniorer att deltaga i den aktiviteten

Gåfotboll är ett bollspel där man inte behöver tidigare spelkunskaper. Alla, både kvinnor och män, spelar på samma villkor. Det är inte tillåtet att tacklas eller spela fysiskt. Om någon blir för ivrig och råkar springa, går bollen över till motståndarlaget. Spelet är mycket roligt och Du får motion, puls och social gemenskap på samma gång! I gåfotboll är både kvinnor och män välkomna i samma lag. Gåfotboll har ingen åldersgräns och kan därför anpassas till personer i alla åldrar och som hellre spelar fotboll gåendes än springande. Tänk att göra fotbollskarriär som 70-plussare!
Spelplanen är mindre än vid vanlig fotboll och man spelar utan målvakt då målen också är mindre än vanligt.
Gåfotboll spelas som smålagsspel med mellan 3 till 7 spelare per lag med fria byten. Planen anpassas efter antal spelare men håller måtten för en femmannaplan. Det går lika bra att spela utomhus som inomhus.
När vi var och tittade på en match var det 16 spelare där och lika många damer som herrar.
Kostnad 600 kr/år som inkluderar försäkring. Vill ni veta mera om tid och plats och övriga frågor kan ni kontakta
Ulf Kilander 072-315 41 00