Om föreningen

SPF Seniorerna Lelångsbygden, Storgatan 38, Bengtsfors

SPF Seniorerna Lelångsbygden.

Vi är en förening bestående av ca 160 medlemmar boende i Bengtsfors och kommundelar runt omkring.

Vi håller till, sedan 4 år tillbaka, i en nyrenoverad och ljus och trevlig lokal vid Storgatan 38 G, Bengtsfors ( 38:an ). Där vi kan samla ca 40 deltagare till våra fester och evenemang. Parkeringsplatser finns väl tillgodosett alldeles intill, samt vid den allmänna parkeringen norr om Pingskyrkan.

Vid våra månadsmöten samt våra årsmöten, håller vi till vid Missionskyrkans Ungdomslokal, Centrumvägen 6, Bengtsfors.

Vi har massor med olika aktiviteter såsom trevliga medlemsmöten med efterföljande lotterier och kaffe med dopp. I vår klubblokal har vi regelbundna aktiviteter som fester, bingospel, bridge, canasta, gymnastik, studiecirklar och mycket mera. Vi arrangerar även ca 3 resor varje år.

Detta är en förening som säkert passar Dig som pensionär. Du har även tillgång till en livförsäkring genom föreningen med bra villkor. Som medlem är du automatiskt olycksfallförsäkrad vid alla evenemang som Du deltager i.

VÄLKOMMMEN !