Från Trivselkvällen 17 mars

Till vårsäsongens andra trivselkväll var det 22 medlemmar som trotsade regnet denna söndagskväll. Vi höll som vanligt till i klubblokalen, storgatan 38.

Vår kock Lena Örtemark bjöd på laxpudding med skirat smör, grönsakssallad och bröd. En valfri dryck av rött / vitt vin, lättöl ingick. Som dessert blev det mockakaka och kaffe / te.

Frågetävlingen hade utgått denna gång och Lena höll en biografiberättelse om en av vår tids största författare, August Strindberg. Mycket intressant och fängslande trots mycket fakta. Han var ju en mycket produktiv och färgstark gestalt som inte lämnar någon oberörd.

SPF:s sångfågel, Helena Proba, kunde tyvärr inte närvara då en förkylning satte stopp för framträdande.

Tack alla ni som kom hälsar Lena, Elsie, Gerd och Bernt !

Nästa trivselkväll är den 19 maj och avslutar vårsäsongen ! Väl Mött då !