Program hösten 2019

Månadsmöten :

17 september: Höstens första månadsmöte hålls i Missionskyrkans Ungdomslokal tisdag kl 15.00. Underhållning av Trollgubbarna. Lotterier, smörgås och kaffe.

15 oktober : Månadsmöte. öredrag av Tove Noxfeldt. Smörgås och kaffe. Brödlotteri.

19 november : Månadsmöte. Underhållning av Dan Johansson. Smörgås och kaffe.

3 december : Höstsäsongen avslutas med " Julfest ". Vi reser någonstans och firar säsongavslutning. Plats ej bestämt ännu. Samling, tider och pris, se fliken " Julfest " till vänster i menyn längre fram på säsongen.

Alla månadsmöten och årsmötet är i Missionskyrkans Ungdomslokal kl 15.00 på tisdagar. På " Vår och Julfesten " brukar vi oftast resa någonstans.

Bingo: Fritidssektionen bjuder in till säsongsöppning med bingo den 18 september. Nästa bingoträff är 23 oktober 20 november. Men vanligtvis har vi en träff /månad. Vi brukar alltid samlas kl 10.30 i SPF: s klubblokal storgatan 38. Vi spelar 2 spel och sedan smörgås och kaffe och avslutar med ett spel till.

Birgitta Westerström ropar ut och Herbert Emanuelsson kontrollerar. Karin Ljungvall och Kerstin Karlsson hälsar alla välkomna !

Trivselkvällar: Det blir 2 " Trivselkvällar " under hösten. Första träff blir den 22 september och nästa träff 10 november. Datum ej klart ännu. Som vanligt bjuder vår kock Lena Örtemark på god mat och dryck med kaffe. Bildspel, sång och musik och frågetävling som vanligt. Meny presenteras sedan. Alla trivselkvällar är i SPF:s klubblokal storgatan 38. Alltid välkomna hälsar Lena och Elsie.

Resor: Ann-Marie Karlsson tar oss med på operettresa till Medborgarhuset i Säffle 24 november. Där ges den mycket populära föreställningen " Chess ".

Övriga verksamheter som boule, gymnastik, canasta och syjunta träffas som vanligt.

Styrelsen.