månadsmöte januari

Ordföranden Wolfgang Schwartz hälsade drygt 80 tal medlemmar, varav två nya, välkomna till årets första månadsmöte. Information av Lennart som meddelar att45 st. är anmälda till Tosca. Dessutom planerar han en studiecirkel med fyra träffar om Tosca med start 12/2
Björn berättade att promenaderna startar 6/3 och att lista läggs ut för intresserade.
Gymnastiken på Närhälsan startar 20/1.
Maria från "Sköna bönor" planerar för musikunderhållning med dragspel och 5-6 andra musiker. Där finns också en sal för föreläsningar för ett 40 tal personer i biosittning.
Barbro N meddelade att Seniordansen startar 23/1 på Roddklubben..

Underhållningen idag stod "Lilla Bandet" från Färgelanda för. Sveriges minsta orkester med Ulrika Claesson, sångerska och Johan Pettersen, Keyboard som med humor varvade historier med musik. Upptakten var "Nella Fantasia" därefter följde den egna låten "Du står alltid kvar". Därefter följde musik av Vikingarna, Elvis Presley, Lasse Berghagen m.fl. och som avslutning "Man skall leva för varandra".

Mötet avslutades som vanligt med kaffe. smörgås och kaka samt dragning av vinnare på tipspromenaden. Stort tack till kökspersonalen.

Text Eva Pehrsson

Bild Wolfgang Schwatz/ Eva Pehrsson