Information ang resor, utflykter, rabatter, mm

Resesamarbete mellan föreningar i Strömstad

Obs!!
UTFLYKT i september:
SPF SENIORERNA STRÖMMEN ANORDNAR Temadag med
UTFLYKT TILL
"Kaffeskvaller" i Krokstrand

Välkomna på kaffeskvaller i Folkets hus i Krokstrand den 25 september kl. 14˗16.

Platsen Krokstrand är starkt kopplad till Folkets hus, sannolikt Bohusläns äldsta. Det var våren 1902 som stenhuggarna gick samman och högg grundstenarna till detta hus för att få en plats där de kunde tala fritt. 115 år senare kommer kärringarna till tals på husets bioduk. Vi visar Granitbergens döttrar och bjuder på kaffeskvaller. Vad har hänt under den tid som gått och hur ser framtiden ut?

Program:
Föredrag om Krokstrand. Karin Askberger
Gott fika med Bullar, Silviakaka och Kung Håkons kaffebröd hembakade av Maj
Filmen Granitbergens döttrar (14 minuter)

Pris: 100 kr per person.

Anmälan till: Solgerd Schwartz tel. 0526-61935 eller till Anna Mattsson tel. 070 670 41 23

Vi försöker ordna samåkning!
Anteckna på anmälningslistan om Du behöver skjuts.
Anteckna om Du anser Dig kunna ta någon/några medåkande.
***********************************************************************
Avslutad aktivitet:
4 julisöndagar i rad kl. 15.00 med början 2 juli träffas vi för seniordans med Curt Jerrys orkester. Plats: dansbanan på Friluftsmuséet. Välkomna alla seniorer!
När du tar paus i dansandet, besök då gärna våffelkaféet för en fika. Frågor: ring
Wolfgang S: 0762-264343.
Dansen blev ett omtyckt initiativ och det önskades en repris nästa år!
Bilder; se Seniordans

Numera samarbetar följande föreningar för att fylla bussarna: SPF Strömmen, PRO Strömstad, Strömstads Historieförening, och Aktiva Seniorer.
Se vidare till vänster under rubrik Om föreningen och/eller Aktiviteter.

Anmäl dig här så får du olika rabatter i ett flertal företag!

Du kan äta lunch med pensionärsrabatt på Park Restaurang/Bio mot uppvisande av ditt medlemskort.

Du kan handla varor varje onsdag med 5% rabatt på ICA Kvantum om du är registrerad pensionär och har ditt ICA-kort med.

MEN här får du Inga rabatter!