Ljungby SPFs årsmöte

Tisdagen den 20 februari var det fullt hus när SPF Ljungby höll sitt årsmöte. Susanne Svensson bjöd på musikalisk underhållning med programmet "Elvis i våra hjärtan - sånger vi minns".

• Ordförande Karin hälsar välkommen
  • Körledare Wivan Blomster
  • Kören sjunger för full hals!
  • Åsa Prytz och Elisabeth Thoor i mötesförhandlingar
  • Susanne Svensson sjunger Elvislåtar
  • Mera Elvis
  • Tack fören fantastisk musikunderhållning!
  • Glada miner vid kaffebordet!
  • Kaffe och semla är mums!
  • Det var väldigt goda semlor!
  • Trevlig fikastund med många glada SPFare
  • Ordförande Karin hälsar välkommen
  • Körledare Wivan Blomster
  • Kören sjunger för full hals!
  • Åsa Prytz och Elisabeth Thoor i mötesförhandlingar
  • Susanne Svensson sjunger Elvislåtar
  • Mera Elvis
  • Tack fören fantastisk musikunderhållning!
  • Glada miner vid kaffebordet!
  • Kaffe och semla är mums!
  • Det var väldigt goda semlor!
  • Trevlig fikastund med många glada SPFare

Karin Bondesson hälsade oss välkomna och riktade ett stort tack till alla medlemmar både gamla och nya för året som gått. – Vi har tillsammans så mycket erfarenhet och vi har framtiden för oss! - Vi har Seniorpower, sa Karin.

Som vanligt inledde kören under ledning av Wivan Blomster med några vackra visor. Sen blev det dags för årsmötesförhandlingar. Åsa Prytz valdes till mötesordförande och ledde oss med van hand genom mötet. Dagordningen klubbades igenom med stor enighet och verksamhetsberättelse och ekonomisk redovisning godkändes. Styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Valberedningens förslag till nya ledamöter och ersättare i styrelsen klubbades igenom. Karin Bondesson omvaldes som ordförande för ytterligare 1 år. Berndt Petersson, Anitha Jonsson och Laila Hultbäck valdes till ledamöter för en period av 2 år. Lars Möller och Eva Simonsson valdes som ersättare för en period om 1 år. Som revisorer omvaldes Lars Lindstrand och Lisbeth Petersson, som ersättare Per-Olof Bardh.

Så blev det dags för månadsmötets gäst, Susanne Svensson att kliva upp på scenen och sätta sig vid sin keyboard. Vi fick lyssna på en härlig kavalkad av Elvis låtskatt samt några andra välkända svenska sånger.

Först ut var ”Let Me Be There” – En text som handlar om att finnas där för varandra. Sen följde många välkända sånger om hjärta och smärta, sorg och glädje som var kännetecken för Elvis och hans låtskatt; ”Return to Sender”, ”Love me tender ”, ”Jailhouse Rock” och ”Always om my mind”.

Sen blev det en avstickare till några svenska artister, Ted Gärdestad med låten ”Jag vill ha en egen måne” och ”Gröna små äpplen” – en varm och innerlig kärlekssång som Monica Zetterlund brukade sjunga. Så fortsatte hon med sin favoritpsalm, ”Blott en dag” av Lina Sandell och sa att hon ofta återkom till den och fann kraft i den. – När man känner sig trött och sliten kan den här psalmen hjälpa, sa Susanne.

Så avslutade hon med några av Elvis andliga sånger, ”Han är min sång och min glädje", en svensk översättning av Pelle Karlsson. Sen Amazing Grace och till sist O Store Gud, urspungligen en svensk psalm som blev en världshit. Det blev en härlig musikstund och en stor överraskning för många av oss som inte hört Susanne tidigare. En så varm och klar röst och en innerlig stämma som inte lämnade någon oberörd!

Efter föredraget serverades vi kaffe med semla och mer information om vad som är på gång: Vår kassör Berndt Petersson talade om att Programbladet och våra årskort kommer att komma i brevlådan under mars månad. Gun Oscarson informerade om tävlingen Hjärnkoll. Vår förening får tävla med tre lag – två lag är redan anmälda. Ytterligare ett till lag ska bildas. Tävlingen startar under mars månad i Alvesta, Folkets hus. Anmälan till Gun Oscarson så snart som möjligt! Ove Finnhult berättade att han kommer att vara SPF Ljungbys Digitaliseringsombud och ska se till att vår förening blir bäst på digital information. Därför kommer nu en studiecirkel via Vuxenskolan med start under mars månad. Anmälan till Vuxenskolan. Karin tackade avgående styrelseledamöterna Marianne Dalesjö och Ove Finnhult med varsin vacker tulpanbukett.

Till sist avslutade Karin och tackade alla som kommit och hoppades att vi skulle ses nästa månadsmöte.