Minnesanteckningar från månadsmöte 20180406

Minnesanteckningar Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 6 april 2018.
Cirka 60 medlemmar deltog.
Vice Ordförande Leif Karlsson hälsade alla medlemmar, gamla som nya välkomna. Ett speciellt välkommen till våra underhållande gäster Gunilla och Johan Sigvardsson ifrån Vimmerby.

Följande information gavs på mötet:
Sven Petersson informerade om möjligheter och hot på internet.
Möjligheter:
Handel = man kan köpa vad som helst på nätet.
Kommunikation =E-posten
Information= kan ta reda på saker
Hot:
Som hot= Trojaner zombie osv.
Motmedel till hoten= Antivirusprogram och starka lösenord.
Det kommer att bli en kurs i höst i internet.

Alice Persson informerade om att Uti vår hage fortsätter i vår. Närmast på programmet är vårfågelutflykt den 21 april kl 8.00 med Carl-Gunnar Hagberg och hans bror Sten-Ingvar Hagberg.
Biljetter till musikteatern den 14 april "knutna händerna " av Wilhelm Moberg delades ut.

Vice ordförande Leif Karlsson tog upp att lokal träffpunkten är uppsagd till den 25 juni 2018 . Styrelsen tittar på andra möjligheter till lokal att vara i.

Bo Moberg berättade att han deltog i Samorganisationens möte i Furuby .
Bo Moberg var även på Distriktets årsstämma i Växjö Åke Wenrup har avgått som distriktets ordförande, ny ordförande är Jan Johansson som har varit ordförande i SPF Moheda.
Bo Moberg informerade också om att den 18 april inbjuds alla pensionärsföreningar i Växjö kommun till Ulriksbergskyrkan. Då kommer de olika politiska partierna presentera sina valprogram med betoning på äldrefrågor.

Stina Johnsson höll information om "Håll dig på benen" som är ett samarbete mellan Växjö kommun, Region Kronoberg och Pensionärsorganisationerna för att främja en god hälsa och förebygga fallolyckor, hos äldre. Den 17 april mellan 14.00-17.00 kommer de till Rottnegården där man tar upp Syn och hörsel
E-hälsa och 1177.se. Det blir även underhållning och SPF rottne bjuder på kaffe med dopp.

Johnny Andersson informerade om resan till Karlskrona i augusti där det blir rundtur i Karlskrona skärgård med M/F Gåsefjärden. Det blir även besök på Marinmuseet. Anmälningslista skickades runt på mötet sista anmälningsdatum är den 1 juli.
Våra gäster Gunilla och Johan Sigvardsson stod för en fantastisk musikunderhållning allt ifrån Elvis Presley till Lill-Babs Svensson.
Tack till kaffe- och lotterikommittén.

Vid minnesanteckningarna
Stina Johnsson