Minnesanteckningar från månadsmöte 20190301

Minnesanteckningar Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 1 mars 2019,
97 medlemmar deltog

Vice ordförande Leif Karlsson hälsade alla medlemmar välkomna.
Ett speciellt välkommen till vår gäst Mary Lou Ward som kåserade om "Två systrar som lärde sig simma i Vättern".

From 5 april höjs entréavgiften till våra månadsmöten från 50:- till 60:-, inga invändningar kom mot detta.

Informationsblad angående Backsvalan fanns att tillgå för deltagarna, hyra mm.

Vid nästa månadsmöte kommer information angående "Uti vår hage" att ges.

I senaste numret av medlemstidningen Senioren finns medlemskort att klippa ut.

Måndag 4 mars görs studiebesök till Ica-veteranerna Linnégatan 1 Växjö, samåkning from Rottnegården kl.13.20, resekostnad 30:- t/r betalas till chauffören.

Temakväll i Backsvalan onsdag 10 april kl 18.30, med Samuel Palmblad som föreläser om
"Det hemliga Kronoberg".

Studiebesök anordnas till Rottne Industri vid två tillfällen, kl.10.30, 25 mars och 15 april, anmälnings listor cirkulerade.

Johnny Andersson lämnade information om kommande resor:

- Till resan Snappahanebygd onsdag 15 maj finns några platser kvar, information om resan har lämnats med programbladet som delades ut vecka 7.

- Intresseanmälan har gjorts av medlemmarna till resa Karlskrona - Polen i månadsskiftet augusti/september, stort intresse föreligger!
Resan är tänkt att vara tre dagar, övernattning en natt i hytt och två nätter på hotell i Polen. Tema på resan, "I andra världskrigets spår".
Andra dagen gör vi en tur ut på landsbygden och besöker ett koncentrationsläger.
Hemresa sker dag tre. Prospekt på resan ska arbetas fram och mer information kommer senare.
Glöm ej GILTIGT PASS!

Goda mackor till kaffet serverades och uppskattat lotteri fanns med i vanlig ordning.

Vid minnesanteckningarna/
Margaretha Sörensen