Minnesanteckningar från månadsmöte 20190809

SPF Seniorerna Rottne hade upptaktsträff i Tolgs föreningsgård 9 augusti, vackert väder bidrog till en skön och mycket uppskattad tipspromenad med mycket fina vinster.

Inledningsvis välkommen och tack till Tolgmedlemmarna som ordnat dagens träff.
Mari-Anne Pettersson lämnade en del information om vad som är på gång fram över.
- I september firar SPF Seniorerna 80 år som förbund.
  Förbundets centrala firande går av stapeln i Göteborg 2 september.
- Kronobergsdistriktet har trafikdag onsdag 11 september i Älghult, samåkning sker     från Lenhovda.

- Rottne SPF har en del aktiviteter under hösten, närmast grillkväll med                       tipspromenad  vid Berget 15  augusti kl 17.00,  tag med egen grillkorg

- Svamputflykt 27 augusti kl 09.30-12.30, kostnad 40:-.
- Musik- och poesikväll i Backsvalan 18 september kl 18.00 med Pelle Jonsson ,          samt Gunnel Karlsson.

- Trivselafton med Mats Sturesson i Backvalan 18 oktober kl 18.00
- Höstfest i Rottnegården 28 september kl 17.00, kvällens band är Orient.                     Anmälan senast 22 september till Stina Johnsson 073-048 31 99.
- Övriga aktiviteter och starttider, se hemsidan.

- Backsvalan kan hyras för mindre sammankomster, porslin och glas finns för               30 personer. Kontakta någon i styrelsen för vidare information.

- Insamling av glasögon görs vid nästa månadsmöte och dessa kommer att överlämnas till Lions. I nästan varje hem i landet ligger fullt brukbara glasögon som ägaren "vuxit ur". Dessa kan emellertid komma till nytta i länder, där behovet av glasögon är stort, men de ekonomiska möjligheterna att skaffa sådana små eller inga alls, så tag med dina till oss.

Trubadur Tommy Persson underhöll och tolkade på ett mycket underhållande sätt en del av vår stora svenska visskatt, så som E Taube, C-M Bellman, R Nilsson, M Sandberg, M Wiehe mfl till allas uppskattning, blomma överlämnades till Tommy.

Tack riktades till lotteri- och kaffekomitteérna, samt stort varmt tack gavs till Tolgs medlemmar som anordnat höstens första månadsmöte.

Vid minnesanteckningarna
Margaretha