Minnesanteckningar från månadsmöte 20180810

M-möte aug-18

Minnesanteckningar Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 10 augusti 2018.
Cirka 85 medlemmar deltog.
Ordförande Mari-Anne Pettersson hälsade alla medlemmar, gamla som nya välkomna. Ett speciellt välkommen till Bo Frank som var vår gäst.

Följande togs upp på mötet:

Kommande aktiviteter
Grillkvällen på bergets badplats onsdagen den 15 augusti är inställd på grund av eldförbud.
Resan till Karlskrona den 17 augusti där avresan har ändrats från kl 8.00 till 7.30. Johnny har skickat mail till alla resenärer om ändringen.
Carin Jonasson informerade om Växjö Kommuns pensionärsdag.
Ivar Jonsson frågade om det fanns intresse för att bowla. Anmälningslista skickades runt.
Sven Petersson informerade om dataskyddslagen. Det kommer att skickas ut ett papper till alla medlemmar där man får godkänna att foto eller namn av en själv läggs ut till exempel på vår hemsida.
Mari-Anne tog upp lokalfrågan och berättade om att vi i styrelsen tycker att hyran är för hög i Backsvalan. Christer Wånehed ordförande i Vidingehem var inbjuden till vårt styrelsemöte . Han skulle ta upp frågan om hyran, han återkommer till Mari-Anne.

Startdatum för aktiviteter som börjar i höst:
Sång 27 augusti
Stavgång 28 augusti
Skytte 29 augusti
Stryrketrän. 6 september
Bridge 11 september

Inbjudningar

Inbjudan till Kulturdagen den 12 september kl 13.00 i Konserthuset kl 13.00 Anmälningslista skickades runt.
Inbjudan till vår fest den 29 september kl 17.00. Anmälningslista skickades runt.

Bo Frank tog oss med på en fantastisk musikalisk resa med Beatles från 60-talet fram till deras upplösning.

Tack till kaffe- och lotterikommittén.

Vid minnesanteckningarna
Stina Johnsson