Minnesanteckningar från månadsmöte 20181109

Minnesanteckningar Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 9 november 2018. 92 medlemmar deltog.

Vice ordförande Leif Karlsson hälsade alla medlemmar välkomna.

Ett speciellt välkommen till vår gäst från Apoteket Hjärtat, Susanna Malmqvist som gav intressant information om läkemedelshantering, högkostnadskort mm.

Bo Moberg informerade om nästa gemensamma samåkningsresa in till ishockey 6 december.

Angående samtyckesblanketterna GDPR så har 151 ifyllda blanketter inkommit, avstämning sker vid årsskiftet.

Nästa Månadsmöte-Julbord 30 november kl 17.00, "finlirarna" underhåller. Kostnad 200:- , mat inkl julmust och kaffe.
Bindande anmälan till Stina Johnsson tel 0730 483199 senast 25 november.
Julkappslotteri – glöm ej att ta med paket!

31 oktober var det upptaktsmöte för studiecirkeln. Göran Lindwall berättade om gamla Rottne "Så var det i söcken och helg", 30 deltagare var på plats, fler väntas.
Nästa träff 14 november och nästa termin 30 januari och 13 februari 2019.

Studiebesök görs 27 november till SOS Alarm och Värends Räddningstjänst kl 10.00, två grupper med högst 20 personer i varje grupp. Eventuell fika efteråt på Domkyrkocentrum.

På eftermiddagen den 13 december planeras Öppet hus i "nya" lokalen Backsvalan, då bjuds det på kaffe, glögg och pepparkaka.

Backsvalan bokas genom Mari-Anne Pettersson, tel 0732 228236
Lions har trettondagsdans 5 januari 2019 i Rottnegården, pris 300:-, bokning görs till
0739 958502.

Styrketräningen har sviktande deltagarantal, främst på herrsidan! Thomas Renemark behöver avlastning för öppning och stängning av lokalen.

Till vår lokal Backsvalan behövs en del ytterligare inredning. Till köket behövs bla kastruller glas och porslin mm. Golvlampor och andra smålampor för trivselns skull behövs också.

Tips, förslag och idéer på program, aktiviteter och föreläsare till våra månadsmöten önskas.

SPF sånggrupp under ledning av Lars Olsson och Björn Swing underhöll.

Slutligen goda mackor till kaffet och lotteri i vanlig ordning

Vid minnesanteckningarna
Margaretha Sörensen