Minnesanteckningar från månadsmöte 20190401

Minnesanteckningar Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 1 april 2019, ca 90 medlemmar deltog.

Till dagens möte är Alice Persson utsedd som ordförande, alla medlemmar hälsades välkomna, samt två stycken nya "vänmedlemmar".

Alice gav information om vad som står närmast på programmet:

- 10 april kl 18.30, Temakväll i Backsvalan entré 60:-. Samuel Palmblad bjuder på en intressant och spännande föreläsning om ämnet "Det hemliga Kronoberg"

- 15 april kl 10.30 Studiebesök Rottne Industri, (27 personer deltog vid besöket 27 mars).

- 27 april kl 08.00 Bergets badplats "Uti vår hage-vårens utflykter" - vårfågelutflykt.

- 21 maj Distriktsmästerskap Bridge kl 10.00 - ca 14.00, anmälan till Stina eller Roland.

Information kommer att ges under månadsmötet i maj, angående trädgårdsbesök på Löpanäsvägen 54 någon gång under vecka 24, samt Orkidébesök i hästhagen Kvarnabacken, eventuellt vecka 25.

I senaste numret av medlemstidningen Senioren tas förmåner för medlemmar upp, samt så som bl a 10 % på Länsförsäkringar Kronoberg.

Inbjudan har kommit till Pingstkyrkan lördag 27 april kl 15.00.

14 augusti 4-länsträff i Balders Hage Häradsbäck, "Vi bjuder på Småland".

Johnny berättade att resan till Snapphanebygden är fulltecknad.

Detaljer kring Polenresan gavs, 1 - 4 september, pris 3.900:-, sista anmälningsdag 10 april.

Per-Johan Weidolf "Supersamlaren", höll föredrag om "Resan på Smalspåret" och visade gamla fina bilder, mycket intressant och uppskattat.

Mycket fina smörgåsar serverades till kaffet och i vanlig ordning blev det lotteri.

Vid minnesanteckningarna/ Margaretha Sörensen