Minnesanteckningar från månadsmöte 20180504

Minnesanteckningar från Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 4 maj 2018. Cirka 85 medlemmar deltog.

Ordförande Mari-Anne Pettersson hälsade alla medlemmar välkomna.

Följande information gavs på mötet:

- Efter Åke Wenrup har Jan Johansson utsetts till ny distriktsordförande.

- Carin Jonasson KPR informerade om olika boendeformer för äldre som växer fram i Växjö, senior- och trygghetsboende. (I Smp 180504 sid 18-19 finns en hel del att läsa om detta).

- Information om dagsresan till Karlskrona Världsarvsstaden 17 augusti gavs av Leif Karlsson. Anmälningslista cirkulerade runt, resan ser ut att bli av, över 35 personer har anmält sig.

- Alice Persson berättade om "Uti vår hage" som fortsätter även i år. Samtliga utflykter avfärd kl 13.00 från Rottnegårdens parkering i egna bilar. Om du vill bli hämtad, kontakta Alice 0705-797 056 eller Leif 0709-516 878. Medtag eget fika (ej 15/5), sittunderlag, rejäla skor och kläder efter väder.

Onsdag 9 maj kör vi till Bokhultet där vi vandrar med guiden Uno Pettersson.

Tisdag 15 maj till Piggeboda kvarn utanför Vislanda, där vi köper fika.

Måndag 21 maj utflykt med guidad tur till Skäraskogs Naturreservat där vi guidas av Börne Torstensson.

- Gökotta 1 juni kl 07.00 på Ekebacken med tipspromenad, föreningen bjuder på korv med bröd, medtag egen fikakorg.

- Uteaktiviteter 27 juni på Kvarnabacken hembygdsstugan kl 14.00

- Åseda PRO har i Åseda Folkets Park "trivseldans" varannan torsdag under perioden 17/5-20/9.

- Höstfest 29 september mat och dans till bra orkester.

- Vi kommer inte att ha tillgång till Lokal Träffpunkten efter 15 juni, undersöker nu möjligheterna till att få hyra någon annan lokal.

- Örnbo´s fyra mannaorkester bjöd på en musikalisk resa med "Rock", Rock´n Roll och Blues och lite andra musikstilar från 50/60-talet och en bit in på 70-talet, stående ovationer mkt uppskattat musikevenemang.

- Tack till kaffegrupp 4 och lotterikomittén, samt övriga som bidragit till en trevlig eftermiddag

Vid minnesanteckningarna
Margaretha Sörensen