Minnesanteckningar från månadsmöte 20180907

Minnesanteckningar Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 7 september 2018.
Cirka 80 medlemmar deltog.
Ordförande Mari-Anne Pettersson hälsade alla medlemmar, gamla som nya välkomna. Ett speciellt välkommen till våra gäster Bo Rönnebring och Pärlbandet.
Följande togs upp på mötet:
Mari-Anne informerade om att Backsvalan blir vår nya lokal från och med den 1 oktober.
Studiecirklar finns det några önskemål?

Carin Jonasson informerade om kommunens pensionärsdag onsdagen den 17 oktober kl.13.00 i Växjö konserthus. Biljetter finns att köpa på Sörgården.

Stina Johnsson berättade om informationsdagen som hon hade varit på i Växjö. Det handlade om Hörselvård och fallolyckor.

Mari-Anne informerade om att Sven Petersson ordnar blanketter med samtyckesavtal och informationsblad om GDPR-Dataskyddslagen. Kontaktombuden delar ut dessa och blanketterna ska lämnas tillbaka till kontaktombudet. De ska vara utdelade före nästa månadsmöte.

Kommande aktiviteter
Leif Karlsson tog upp att det blir upptaktsmöte för "helg och söcken" med Margaretha Westström onsdagen den 10 oktober kl.14.00 i träffpunkten. Tema är gamla bonnakalas

Inbjudningar
Trafikdag onsdagen den 19 september kl 10.00. Samling på P-platsen i Åsnens Nationalpark.

Håll dig på benen onsdagen den 10 oktober kl 13.00 på Palladium i Växjö.

Bo Rönnebring gav oss trafikinformation.

Pärlbandet underhöll med gamla klassiker och vitsar.

Tack till kaffe- och lotterikommittén.

Vid minnesanteckningarna
Stina Johnsson