Minnesanteckningar från månadsmöte 20180302

Minnesanteckningar Månadsmöte SPF Seniorerna Rottne, Rottnegården den 2 mars 2018,
kl 15.00-17.00, 67 medlemmar deltog.

Vice ordförande Leif Karlsson inledde mötet och hälsade alla välkomna, inklusive Lisbeth Eriksson husfru på Huseby bruk, samt lämnade en del information.
Kommande studiecirklar:
- I Träffpunkten onsdagar kl 14.00, släktforskning 7 mars och internet 11 april.
- Uti vår hage, samåkning från Rottnegården, var och en har sitt eget fika med.
- Vårfågelutflykt lördag 21 april kl 08.00,
- Vandring 9 maj i Bokhultet.
- Piggeboda bykvarn 15 maj med såg i fin miljö med möjlighet till kaffe och lunch.
- Skäraskogs naturreservat vecka 21 eller 22.
- Uppvidinge kommun, Hökhult med mycket fina blommor.

OBS! Program kommer senare på samtliga utflykter och till chauffören betalar alla passagerare 7:50/mil.

Bussresa 16mars kl 09.00 från Rottnegården till Hönsalottas luffarmuseum.

Medlemstidningen Senioren nr 2 innehåller SPF medlemskort för 2018.

Lisbeth Eriksson kåserade om tre kvinnor på Huseby från ca 1840-talet, mycket intressant.

Gemensamt kaffe med fina smörgåsar gjorda av kaffegrupp 3 avnjöts.

Sedvanligt lotteri hölls.

Leif bad deltagarna i kaffegrupp 3 och lotterikommittén att komma fram vid scenen och stort varmt tack riktades till samtliga som gjort fredags eftermiddagen trevlig.

Nästa månadsmöte 6 april 2018

Vid minnesanteckningarna