Om föreningen

SPF Seniorerna Kivik bildades 1964 och är en lokal partipolitisk och religiöst obunden pensionärsförening inom Sveriges Pensionärsförbund(SPF) med medlemmar i främst Kivik/Vitaby med omnejd. Föreningen är öppen för alla som har rätt till pension oavsett ålder. Make, maka eller sambo, som ännu inte uppnått pensionsåldern, är också välkomna som medlemmar. Vi har för närvarande cirka 270 medlemmar och 20 vänmedlemmar. Vilka som ingår i styrelsen och vilka som är aktuella kontaktpersoner/funktionärer finns det mer uppgifter om på hemsidan och i SPF Appen.

Medlemsavgiften för 2021 är 250 kronor för medlem och 100 kronor för vänmedlem. Vänmedlem kan man vara om man redan är hel medlem i en annan SPF Senior förening.

I vår förening har vi återkommande månadsmöte där vi träffas under gemytliga former, och med olika programpunkter. Vi har också många aktiviteter som du kan delta i. Det anordnas även många intressanta resor. Du kan läsa mer om detta på vår hemsida eller i SPF Appen.

Inför varje nytt halvår gör vi ett program som delas ut till alla medlemmar. Programmet kan du också ta del av på vår hemsida eller i SPF Appen. I programmet finns förutom uppgifter om aktuella aktiviteter/resor också uppgifter om aktuell styrelse, funktionärer och kontaktpersoner.

Välkommen att bli medlem i vår förening!