Mejlinformation

Information om mejl registrerade hos SPF

PROBLEM MED TELIA E-POST

TELIA har nu meddelat att de inte längre svartlistar våra utskick.

Följande står på SPF Intranät

2021-10-20

Uppdatering e-post utskick till mottagare med Telia e-post

Medlemsregistret fungerar som vanligt. E-postutskick går ut till alla utom till mottagare hos Telia. Detta beror på att Telia den 4/10 har ändrat sin policy för mottagande av massutskick. Vilket Telia efter mycket påstötningar har bekräftat. Vår e-postleverantör försöker få kontakt med Telia för att se om det går att lösa problemet. Dock är inte Telia så samarbetsvilliga här. Vi uppdaterar på intranätet så fort vi har ny information.

I N Älvsborgs distriktet finns det 931 medlemmar med Telia e-postadress.

Eftersom Telia inte förväntas ändra sig rekommenderas alla med Telia adress att skaffa annan ex Gmail. Anmäl till Din SPF förening om Du skaffat ny e-post adress. Obs att det går bra att ha flera e-post adresser.

Den som inte ändrar eller kompletterar med ny e-post adress får ifortsättningen ingen information per mejl från förening, distrikt eller förbund.

MEJLTRASSEL I SPF

Distriktet, förbundet och många föreningar sänder regelbundet ut information per mejl till medlemmarna.

Det är viktigare än tidigare pga. Corona.

Men mejlen går inte alltid fram till alla.

För att detta skall fungera är det nödvändigt att vi har rätt mejladress i vårt register.

När vi har tittat på detta är det många onödiga fel som vi hittar. Felstavningar, fel ändelse .se när det skall vara .com mm.
Vanligt är också att man bytt mejladress utan att meddela oss.

Du kan själv kontrollera om vi har rätt mejladress till Dig genom att gå in på SPF hemsida https://www.spfseniorerna.se och klicka på "Mina sidor"

Där kan Du logga in med Ditt personnr och Ditt postnr. Såvida Du inte varit inne och ändrat lösenordet, som bara Du vet.

När Du kommer in där kan Du ändra telefon nr och ev. ta bort fast telefon. Kolla Din mejladress och ev. rätta.

OBS! VIKTIGT!
Du skall inte – får inte ändra inte på bostadsadressen, den justeras med automatik när man lämnar en flyttanmälan.

Ett mycket vanligt problem är att man har fullt i sin mejlbox. Detta är vanligt när man har telia, swipnet m fl, eftersom de har mycket små mejlboxar.

Om Du inte får några mejl från SPF, töm mejlboxen som kan vara full. Kan Du inte själv. Fråga ett barn eller barnbarn om det finns.

Om Du skall byta mejladress, välj gärna @gmail.com, som har en stor box och har många bra funktioner, fungerar utmärkt i mobilen och är gratis.

Du kan givetvis kontakta funktionärer i Din lokala förening för att få rätt mejladress inlagd.

Tag för vana att kolla Din mejl varje dag eller i alla fall minst 1 gång i veckan. Rensa bort det som inte är relevant för Dig.
Kolla också i korgen för skräpmejl.